KOM LANGS EN PROBEER

Scouts zit in je hart en nieren, maar hoe weet je of dat ook bij jou zo is? Uitproberen! In onze scouts mag je vrijblijvend en gratis een maand lang proberen, wat wil zeggen 4 activiteiten meevolgen. Let wel op, deze activiteiten worden niet door onze verzekering gedekt. Ben je daarna overtuigd? Fantastisch, we kijken dan samen om je in te schrijven. Toch niet helemaal jouw ding? Geen probleem!

We hopen natuurlijk om jou met 4 fantastische activiteiten te overtuigen van scouting. Want hoe meer zielen, hoe meer vreugde.

HOE VERZAMELEN WIJ ONZE LEDEN?

Bij het begin en einde van ieder schooljaar gaan wij op bezoek bij enkele scholen in Diksmuide en deelgemeenten. We laten de leerlingen kennis maken met onze werking door typische scoutse spelletjes te spelen. Belangrijk om te weten: je bent nooit te oud om deel te nemen. Iedereen is welkom!

HET VERLOOP VAN EEN SCOUTSJAAR

In oktober schieten we in gang. Dan beginnen onze wekelijkse activiteiten op zaterdag van 9u tot 12u. Vanaf dit moment is het voor nieuwe leden mogelijk om te komen proberen.

In november zorgen we ervoor dat alle leden ingeschreven zijn. Maar ook later op het jaar blijft inschrijven mogelijk. Hieronder vindt u de stappen voor het inschrijven van nieuwe leden. Leden die al langer deel zijn van onze scouts worden automatisch in november opnieuw ingeschreven, mits zij aanwezig waren de eerste activiteiten van het nieuwe jaar.

De rest van het scoutsjaar bestaat uit zotte activiteiten op zaterdagen, een overnachting, evenementen, …

Als laatste in juli, het hoogtepunt van het jaar: op kamp! Meer info volgt per tak na de inschrijving.

INSCHRIJVEN

Bestaande leden:

Maak je geen zorgen, kom je naar de eerste activiteiten van het jaar, dan schrijft jouw leiding je automatisch opnieuw in voor het komende scoutsjaar.

Als ouder(s) krijgen jullie in de loop van november een mailtje met de bevestiging dat uw kind is ingeschreven, en de vraag om het lidgeld te betalen. We vragen jullie om niet te betalen voor het krijgen van de mail, dat houdt de boekhouding voor ons een beetje overzichtelijk.

Jullie krijgen een bevestigingsmail wanneer de inschrijving volledig rond is. Pas dan is het lid officieel ingeschreven en verzekerd.

Nieuwe leden:

Lid worden van onze scouts betekent lid worden van de groep Scouts en Gidsen Vlaanderen. Dit doe je als volgt:

1. Onderdaan deze pagina vindt u het elektronische formulier, graag alle vakjes volledig invullen. Daarna bevestig je de aanvraag om lid te worden door te klikken op “lid worden”. Zo is de aanvraag ingediend.
  • Verminderd lidgeld? Kan enkel aangevinkt worden voor mensen met een uitpasnummer. Later vragen wij deze ter controle.
  1. De groepsleiding van onze scouts krijgt de aanvraag en zal deze bevestigen.
  2. U ontvangt een mail met de vraag om het lidgeld te betalen. We vragen uitdrukkelijk om niet eerder dan het ontvangen van deze mail te betalen. Dit zorgt ervoor dat onze boekhouding overzichtelijk blijft.
  3. Eenmaal wij alle betalingen hebben verwerkt wordt er een bevestiging mail verstuurd waarop staat dat de inschrijving is afgerond.

Dit alles kan even duren. Dus wees niet ongerust als er niet onmiddellijk een mailtje binnenkomt. Voor vragen kan je steeds contact nemen met de groepsleiding.

LIDGELD

Scouts en Gidsen Vlaanderen, de grotere organisatie achter onze scouts, bepaald elk jaar het lidgeld. In 2024 is dit 46euro, maar dit wijzigt elk jaar. Onze scouts kiest ervoor om ons enkel aan dit bedrag te houden en dit dus niet te verhogen. Wat dus wilt zeggen dat het lidgeld dat betaald wordt, integraal naar Scouts en Gidsen Vlaanderen gaat, en niet naar ons. Scouts en Gidsen Vlaanderen betaalt hiermee de verzekering en de algemene werking.

Scouting betekent voor ons dat ELK kind welkom is. Wij houden bewust de prijs tot het minimum. Daarbovenop bieden we voor gezinnen met een uitpasnummer verminderd lidgeld aan.

Wanneer leden na 1 maart zich aansluiten betalen zij nog de helft van het lidgeld.